Pediatr. praxi. 2014;15(1):52-54
Příspěvek se zabývá problematikou hygienických návyků dětí předškolního věku, které jsou klíčovou součástí prevence vzniku a přenosu
mnoha onemocnění. V šetření, které proběhlo v březnu 2013 a kterého se zúčastnilo 8 chlapců a 8 děvčat ve věku 4–6 let, bylo zjištěno,
že většina z nich měla v této oblasti nedostatky. Proto byl pro ně vytvořen speciální edukační program, který je formou hry seznámil
se správnými hygienickými postupy. Následně byly opět formou hry zjišťovány změny v povědomí těchto dětí a zpracované výsledky
byly předloženy jejich rodičům, kteří primárně souhlasili s účastí svých dětí na šetření, a dále dalšímu souboru rodičů, kteří mají dítě
(děti) v předškolním věku. Ze zpracovaných výsledků vyplynulo, že u dětí došlo k výraznému zlepšení ve znalostech a dovednostech
hygienických návyků. Edukační kurz se tak ukázal být vhodným pro případné zařazení do vzdělávání dětí předškolního věku.
The article is aimed on issues connected with hygienic habits of pre school age children group because they are the major part in prevention
of development and transfer of all kinds of illnesses. In the survey, which was organised in March 2013 and in which took part
8 boys and 8 girls in age of 4 to 6 years, there was found out that a lot of them have gaps in this matter. There was a special educational
program developed for them. This program learned them the correct hygienic habits by playing. Following research should test if there
were any changes in subconscious of the children. The processed results were handed out to the parents of the participants. The parents
agreed primarily on taking parts of the children in the research. The result were shown to the parents of the children of the same age,
as well. The result of the processed research was major improvement of knowledge and skills in hygienic topic. The educational training
seemed to be an appropriate contribution to education of pre school age children and could be used as a educational program.
Zveřejněno: 15. únor 2014 Zobrazit citaci