Pediatr. praxi 2017; 18(6): 383-386 | DOI: 10.36290/ped.2017.076
Na lékaře a sestry pracující v oboru pediatrie jsou kladeny velké požadavky z hlediska teoretických znalostí, praktických dovedností, ale především v oblasti lidských kvalit. Jednak v nemocničních zařízeních, dále v primárních ordinacích pro děti a dorost, v dětských léčebnách, stacionářích, kojeneckých ústavech, dětských domovech a ústavech sociální péče. Na jedné straně jsou viditelné pokroky lékařských věd, možnosti nových technologií a na straně druhé musí být tyto aspekty podpořeny týmy dobře připravených nelékařských pracovníků. Příprava těch, kteří pečují o pacienty, nikdy nekončí. Náplně práce sester se v jednotlivých úsecích liší a jsou velmi specifické, a proto je nutná specifická erudice dětských sester. Hlavním stimulem pro napsání krátkého textu bylo nejenom vědomí mimořádné náročnosti oboru pro lékaře a sestry, ale především zdůraznění celoživotního vzdělávání sester v pediatrii.
Doctors and nurses working in the field of pediatrics are faced with great demands from the point of view of theoretical knowledge,practical skills, but above all in the field of human qualities. Firstly, in hospital facilities, primary care facilities for childrenand adolescents, children‘s institutions, health care institutions, infant institutions, children‘s homes and social care institutions.On the one hand, the advances in medical science, the possibilities of new technologies are visible, and on the other hand, theseaspects have to be supported by teams of well-prepared non-medical staff. Preparing those who care for patients never ends.The nurses‘ job content varies and is very specific in individual sections, and therefore a specific erudition of nurses is needed.The main stimulus for writing a short text was not only the awareness of the extraordinary demand for the medical professionand the nurses, but also the emphasis on lifelong nursing education in pediatrics.
Zveřejněno: 1. prosinec 2017 Zobrazit citaci