Pediatr. praxi. 2021;22(6):414-416 | DOI: 10.36290/ped.2021.090

Simulační výuka - nový trend ve výuce pediatrického ošetřovatelství

Mgr. Michaela Abrmanová1, doc. Ing. Iva Brabcová, Ph.D.1
Ústav ošetřovatelství, porodní asistence a neodkladné péče, Zdravotně sociální fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Moderní způsob ve vzdělávání budoucích dětských sester je především v simulační výuce. Jedná se o aktuální způsob cvičení za pomoci modelů a využití modelových situací v komplexně a odborně zařízených učebnách. Text se zabývá zdokonalováním dětských sester na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Slouží také jako zdroj ucelených informací o simulační medicíně.

Klíčová slova: dětská sestra, vzdělávání, simulační centrum.

Simulation-based education - a new trend in the teaching of pediatric nursing

The modern way in the education of future pediatric nurses is consisted mainly in a simulation. The simulation form of educational proces of nursing is currently one of the most important way of it and supported by models and the example using situations in comprehensive and professional lecture rooms. The abstract focuses on an education of paediatric nurses at the Faculty of Health and Social Science of University of South Bohemia in České Budějovice. This abstract is usable as a comprehensive information of simulation medicine.

Keywords: pediatric nurse, education, simulation centre.

Zveřejněno: 24. listopad 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Abrmanová M, Brabcová I. Simulační výuka - nový trend ve výuce pediatrického ošetřovatelství. Pediatr. praxi. 2021;22(6):414-416. doi: 10.36290/ped.2021.090.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Tóthová V. Potřebuje sestra vysokoškolské vzdělání? Kontakt 2014; 3(14): 179-180.
  2. ZÁKON č. 111/1998 Sb., o vysokoškolských školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), 1998 Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1998111?fbclid=IwAR1OP6ZO3s26fiEh0SvPqnjSu4uLHYHlJaPDyaNaHVUq4J6TlMC4d7njwsg.
  3. ZÁKON č. 96/2004 o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), 2004 [online]. In: Sbírka zákonů České republiky, částka 30, s. 1452-1479. ISSN 1211-1244. Dostupné z: http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/.
  4. ZÁKON č. 201/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 96/ 2004, o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činností souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (Zákon o nelékařských zdravotnických povoláních), ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů, 2017 [online]. Dostupné z: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-39.
  5. Stern M. Úloha simulačnî medicîny v rozvoji anestezie a intenzivnî medicîny. Anaesthesiology 2016: 187-190.
  6. Riley RH. Manual of simulation in healthcare 2015: 65. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Lendahls L, Oscarsson MG. Midwifery students' experiences of simulation- and skills training. Nurse Educ Today 2017; 50: 12-16. doi: 10.1016/j.nedt.2016.12.005. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  8. Abulebda K, Auerbach M, Limaiem F. Debriefing Techniques Utilized in Medical Simulation. Published 2020. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK546660/.
  9. Hillaby M. Healthcare Simulation in Practice 2013: 12.




Pediatrie pro praxi

Vážená paní, pane,
upozorňujeme Vás, že webové stránky, na které hodláte vstoupit, nejsou určeny široké veřejnosti, neboť obsahují odborné informace o léčivých přípravcích, včetně reklamních sdělení, vztahující se k léčivým přípravkům. Tyto informace a sdělení jsou určena výhradně odborníkům dle §2a zákona č.40/1995 Sb., tedy osobám oprávněným léčivé přípravky předepisovat nebo vydávat (dále jen odborník).
Vezměte v potaz, že nejste-li odborník, vystavujete se riziku ohrožení svého zdraví, popřípadě i zdraví dalších osob, pokud byste získané informace nesprávně pochopil(a) či interpretoval(a), a to zejména reklamní sdělení, která mohou být součástí těchto stránek, či je využil(a) pro stanovení vlastní diagnózy nebo léčebného postupu, ať už ve vztahu k sobě osobně nebo ve vztahu k dalším osobám.

Prohlašuji:

  1. že jsem se s výše uvedeným poučením seznámil(a),
  2. že jsem odborníkem ve smyslu zákona č.40/1995 Sb. o regulaci reklamy v platném znění a jsem si vědom(a) rizik, kterým by se jiná osoba než odborník vstupem na tyto stránky vystavovala.


Ne

Ano

Pokud vaše prohlášení není pravdivé, upozorňujeme Vás,
že se vystavujete riziku ohrožení svého zdraví, popřípadě i zdraví dalších osob.